En cumpliment del Real Decret-llei 13/2012, Lestonnac Lleida sol·licita permís per a recollir dades per a estadístiques anònimes i per al correcte funcionament del web. Més informació utilització de cookies

Receptors tasca educativa

Els receptors de la nostra tasca són els infants i joves que tenim avui en dia a l'escola, i molts i moltes altres que hi han passat al llarg de molts anys d'existència i acció educativa a la nostra ciutat, alhora que les seves famílies.


Sempre amb el nostre segell propi, amb el nostre ideari i la nostra manera de fer, hem pretès educar de forma integral el nostre alumnat, tal i com defineix el nostre lema

'Eduquem persones'

Entrats ja en el tercer mil·lenni, resulta difícil precisar el nombre d’alumnes que han passat per les aules del Col·legi l’Ensenyança. Tot sembla indicar que ha estat molt elevat.

En aquest sentit, una estadística municipal, que porta per data el 13 de juliol de 1868, assegura que les alunmes matriculades en aquell moment eren 460. Tenint en compte que la ciutat només comptava amb uns 20.000 habitants, aquesta xifra ha de considerar-se important.

Quan es construí el convent del c/ La Palma, el casc antic de la ciutat era el seu centre neuràlgic í, per aquest motiu, fou un encert emplaçar-lo en aquella zona. Després de l’incendi d’aquest immoble durant la guerra civil, i la breu estada al c/Canonge González, el 1953 les classes van iniciar-se a l’actual edifici de Prat de la la Riba.

Per tant, per l’òptima situació de l’Escola de l’Ensenyança a través de la història, han rebut educació milers de nenes, nens, nois i noies, provinents de diferents contextos socials, com ho palesen els distints tipus d’ensenyaments impartits.

La repercussió de la tasca de les "monges de l’Ensenyança" a Lleida ha estat molt ferma. Per aquest motiu, no sorprèn trobar entre els llibres relacionats en l’inventari postmortem del metge Simó Coscollana (1810) una història de les monges de l’Ensenyança i de la seva fundadora.

Mes de dos segles i mig d’una història, doncs, extensa i solcada de dificultats que s’han anat superant gràcies a la perseverança de tots els homes i dones que han cregut en aquest projecte i que han esmerçat tots els seus esforços perquè continués. I és que, les paraules claus que resumeixen aquests 262 anys de la nostra història són precisament compromís continuïtat de la nostra escola en el servei a l’educació.