En cumpliment del Real Decret-llei 13/2012, Lestonnac Lleida sol·licita permís per a recollir dades per a estadístiques anònimes i per al correcte funcionament del web.
Més informació utilització de cookies · Avís legal i política de privacitat

Fem una llei al Parlament

Aquesta activitat va adreçada a l'alumnat de secundària. Se simula la tasca feta pels diputats i les diputades a les comissions i al plenari.

 

Es parteix de la simulació d'un "Projecte de llei", al qual es presenten esmenes que es discuteixen en comissió, i s'elabora el dictamen que després es discutirà i votarà en el ple.

 

L'objectiu d'aquesta simulació, com en el cas del Parlament escolar, és que els alumnes coneguin la tasca dels diputats i les diputades -a partir de la pròpia experiència-, i el significat i els valors del treball parlamentari.

Els alumnes dels vint centres que hi participen es constitueixen en cinc "grups parlamentaris", els quals elaboren esmenes al projecte de llei. Cada "grup parlamentari" té un portaveu.

 

Finalment, els alumnes es reuneixen en una "sessió plenària" (Fem una llei), amb la participació del President del Parlament i de representants dels grups polítics de la Cambra.

           

 

Els objectius principals són:

  • Conèixer de prop la tasca dels diputats.
  • Desenvolupar la tasca parlamentària-a partir de la pròpia experiència-.
  • Treballar els valors que ajudin a desenvolupar la tasca dels diputats: aprendre a dialogar, a pactar i seguir el procediment i el mecanisme del treball parlamentari.
  •  Fer una simulació de la tasca legislativa tant en comissió com en ple.


Les activitats principals que es duen a terme al llarg del curs són:

  • Reunions de treball a l’aula per elaborar propostes en relació al projecte de llei.
  • Reunions en comissió a la seu del Parlament per consensuar les esmenes proposades pels diferents grups.
  • Visita al Parlament de Catalunya i assistència a la Sessió plenària amb el qual finalitza el projecte.

 

 

Les persones responsables són:

 

  • Ramon Grañó.
  • Josep M. Armengol.