Cronologia històrica
Des de fa més de 270 anys, la nostra escola està arrelada a Lleida, fet que ens permet gaudir d'una llarga experiència i una forta tradició pedagògica. Des dels inicis fins al dia d'avui han transcorregut molts dies, plens de significat, que han omplert i escrit la nostra història com a institució educativa a la ciutat al llarg de molts anys.
Aquest és un breu resum significatiu i cronològic.
- 1607 - Santa Joana de Lestonnac funda la Companyia de Maria a Burdeus.
- 1650 - La
Companyia de Maria arriba a Espanya, i s’instal·la en primer lloc a Barcelona.
- 1750 - Un
grup de cinc religioses de la Seu d’Urgell
arriben a Lleida per crear una escola.
- 1755 - Inaguració
del convent del Carrer La Palma i inici de les classes per a internes i
externes.
- 1936 - Guerra civil. Dispersió de les 47
religioses.
- 1939 - Reagrupament de la comunitat. Es reprèn l’activitat
educativa en un edifici cedit.
- 1950 - Inici de l’activitat docent al
carrer Canonge González, i col·locació de la primera pedra de l’edifici de Prat
de la Riba.
- 1954 - Inaguració de la nova i actual escola.
- 1977 - Inici de la coeducació.
- 1978 - Constitució de la Societat
Cooperativa de Pares del Col·legi Lestonnac 'l’Ensenyança'.
- 1989 - Les religioses de l’escola abandonen la
seva tasca docent de forma definitiva.
- 2000 - Commemoració
dels 250 anys de Lestonnac "L’Ensenyança" a Lleida i 50 anys de la
construcció de l’edifici de Prat de la Riba.
- 2003 - 25
anys de Cooperativa del Col·legi Lestonnac.
- 2008 - Compra de l’edifici de l’escola a la
comunitat religiosa per part de la cooperativa de pares.
Aquests canvis han estat regits per uns criteris que, en tot moment, han presidit l’activitat educativa d’aquesta institució:
- Formació integral de la persona.
- Valoració de la cultura i articulació amb la fe.
- Vesenvolupament de les relacions humanes
- Inserció en el món (multiculturalitat, pluralisme...).
- Importància dels processos democràtics i promoció de la vida associativa.
A més, cal destacar també la capacitat d’adaptació de la institució a la realitat de cada moment històric, amb visió de futur.