En cumpliment del Real Decret-llei 13/2012, Lestonnac Lleida sol·licita permís per a recollir dades per a estadístiques anònimes i per al correcte funcionament del web.
Més informació utilització de cookies · Avís legal i política de privacitat

Cronologia històrica

Des de fa més de 270 anys, la nostra escola està arrelada a Lleida, fet que ens permet gaudir d'una llarga experiència i una forta tradició pedagògica. Des dels inicis fins al dia d'avui han transcorregut molts dies, plens de significat, que han omplert i escrit la nostra història com a institució educativa a la ciutat al llarg de molts anys.



Aquest és un breu resum significatiu i cronològic.

   

  1. 1607 - Santa Joana de Lestonnac funda la Companyia de Maria a Burdeus.
  2. 1650 - La Companyia de Maria arriba a Espanya, i s’instal·la en primer lloc a Barcelona.
  3. 1750 - Un grup de cinc religioses de la Seu d’Urgell  arriben a Lleida per crear una escola.
  4. 1755 - Inaguració del convent del Carrer La Palma i inici de les classes per a internes i externes.
  5. 1936 - Guerra civil. Dispersió de les 47 religioses.
  6. 1939 - Reagrupament de la comunitat. Es reprèn l’activitat educativa en un edifici cedit.
  7. 1950 - Inici de l’activitat docent al carrer Canonge González, i col·locació de la primera pedra de l’edifici de Prat de la Riba.
  8. 1954 - Inaguració de la nova i actual escola.
  9. 1977 - Inici de la coeducació.
  10. 1978 - Constitució de la Societat Cooperativa de Pares del Col·legi Lestonnac 'l’Ensenyança'.
  11. 1989 - Les religioses de l’escola abandonen la seva tasca docent de forma definitiva. 
  12. 2000 - Commemoració dels 250 anys de Lestonnac "L’Ensenyança" a Lleida i 50 anys de la construcció de l’edifici de Prat de la Riba.
  13. 2003 - 25 anys de Cooperativa del Col·legi Lestonnac.
  14. 2008 - Compra de l’edifici de l’escola a la comunitat religiosa per part de la cooperativa de pares. 

 




Aquests canvis han estat regits per uns criteris que, en tot moment, han presidit l’activitat educativa d’aquesta institució:

  • Formació integral de la persona.
  • Valoració de la cultura i articulació amb la fe.
  • Vesenvolupament de les relacions humanes
  • Inserció en el món (multiculturalitat, pluralisme...).
  • Importància dels processos democràtics i promoció de la vida associativa.
A més, cal destacar també la capacitat d’adaptació de la institució a la realitat de cada moment històric, amb visió de futur.