En cumpliment del Real Decret-llei 13/2012, Lestonnac Lleida sol·licita permís per a recollir dades per a estadístiques anònimes i per al correcte funcionament del web.
Més informació utilització de cookies · Avís legal i política de privacitat

Campanya Mundial per a l'Educació

Els alumnes de sisè de Primària reflexionen sobre la importància del professorat a través de treballs i dibuixos on comparen la figura del mestre en diferents èpoques i països. Aquest centre educatiu, així com també les escoles Lestonnac de Badalona i Mollet, participen un any més a la Campanya a través de la Fundació Internacional de Solidaritat Companyia de Maria (FISC).


A l’assignatura de Ciutadania, i sota el títol “Sense profes no hi ha escola” (lema central de la Campanya d'aquest any), els estudiants han fet un treball al voltant de la figura del mestre en diferents èpoques i contextos. A través d’entrevistes a avis/es, pares i mares i amics/gues, han reflexionat sobre les diferències entre els docents d’abans i ara, quins aspectes han canviat i quins es mantenen igual en l’enseyament i quina importància té per ells i elles la figura del mestre.
 
A l’assignatura de Plàstica, els escolars han elaborat diferents còmics a partir del testimoni d’una nena d’onze anys de Tanzània que va a l’escola i de diferents dades sobre el seu país. En aquests relats gràfics imaginen la vida d’aquesta nena i el seu futur.
 
En aquest enllaç podreu accedir al lloc web de l'organització, així com també a un recull dels treballs elaborats per aquests escolars.





Els alumnes d’educació infantil del collegi  Lestonnac, des de l’acció tutorial ens proposem cada curs recopilar tots els bons moments viscuts.
Des de l’ inici de les classes fins a l’últim dia, sorgeixen moltes situacions, moments compartits entre la tutora i els alumnes, que es mereixen un petit record. De manera molt manual, elaborem el llibre dels bons moments.
Es un treball cooperatiu, reflexiu,  el qual permet establir i afavorir uns vincles afectius entre mestra i alumnes  del tot necessaris ens aquest primers anys de vida escolar.
Ens permet treballar en les relacions personals, ens dona oportunitat per compartir experiències, afavoreix la complicitat entre adult -infant i sobretot el treball cooperatiu que es realitza, collabora en la cohesió de grup.
En definitiva, el llibre elaborat, en obrir-lo, presenta clarament una mestra, uns alumnes, una metodologia, un recurs plàstic i una educació.